Opvullen prothese (rebase)

 

Op de plekken waar u geen eigen tanden en kiezen meer heeft, maakt u minder tot geen kaakbot meer aan. Hierdoor slinkt het kaakbot en gaat uw prothese, vaak zonder dat u het in de gaten heeft loszitten.

Dit is in de meeste gevallen eenvoudig op te lossen door de gebitsprothese op te vullen en opnieuw passend te maken (rebasing).

Klikgebit

Veel gestelde vragen over een rebase

1. Wat is een rebase?

Als uw prothese niet meer fijn zit, te los in de mond zit en regelmatig stuk gaat (breekt) dan moet in de meeste gevallen de prothese opgevuld worden. Door het slinken van uw kaak kan uw prothese losser komen te zitten. Met een rebase (opvulling) is dit eenvoudig te herstellen en past de prothese weer goed in uw mond. Er wordt een afdruk gemaakt in de prothese en deze wordt opgevuld.

2.Hoe lang ben ik mijn prothese kwijt als deze wordt opgevuld?

U bent de prothese hooguit één dag kwijt. Er zijn twee afspraken nodig 1 in de ochtend om de afdruk te maken en 1 aan het eind van de dag om uw prothese op te halen.

 3. Ik heb pijnklachten na het opvullen van mijn prothese is dit normaal?

Ja, in de meeste gevallen kan het zijn dat na het plaatsen van een opgevulde prothese er drukplekken in de mond ontstaan. Dit is normaal en komt omdat de kaak zich nog gaat zetten naar de opgevulde prothese. Deze drukplekken zijn vaak snel verholpen en wij adviseren dan ook om bij klachten altijd te bellen.

  1. Valt een rebase onder mijn basisverzekering?

Ja, een rebase wordt voor 90% vergoed vanuit de basisverzekering. Mocht u nog een aanvullende verzekering hebben dan kan het zijn dat u het volledig vergoed krijgt. Om dit zeker te weten kunt u altijd een vrijblijvende offerte opvragen zodat u contact kunt opnemen met uw verzekeraar.

Opvullen prothese (rebase)

Vragen?

Heeft u vragen over bepaalde behandelingen?

Behandelingen

Nieuwe prothese
Prothese op implantaten (klikgebit)
Gedeeltelijke kunststof/frame prothese
Noodprothese (immediaatprothese)
Opvullen prothese (rebase)
Reparatie prothese
Second opinion
Doorverwijzing naar specialist

Contact

Telefoon

Tel. 0499 - 238023

Openingstijden

Op afspraak

Maandag: 09:00-17:00
Dinsdag: gesloten
Woensdag & donderdag: 09:00-17:00
Vrijdag: 09:00-12:30

Lunchpauze tussen 12:00-13:00

Adres

Vijverweg 4
5683 CX Best